fredag 7 november 2008

Möjligheter för många, även för människor utan akademisk utbildning!

Ja det är väl så, att Uppsala Airport AB:s satsning skapar möjligheter. I dagens UNT ser vi en del av den redogörelse jag i egenskap av VD framlade igår. Den bygger på en rad undersökningar samt tillväxtprognoser. Ett tusental arbetstillfällen skapar möjligheter för personer som likt mig saknar formell utbildning som det så vackert omskrivs. Vad det nu skall betyda? Min enda erfarenhet av flyget innan 2004 var att jag städade på Arlanda i två år (1988-1989). Min dåvarande driftschef på nattskiftet, driver och äger idag ett av Skandinaviens största handlingbolag, med uppdrag på såväl Kastrup, Arlanda som Gardemoen. Vi skall rekrytera allt ifrån ett antal städare till en flygplatschef, här kommer att finnas plats för många. Med hopp om en ljusare framtid...

1 kommentar:

Cecilia Wikström sa...

Vi går alla en ljusare framtid till mötes i Uppsala! Tack Mattias för att du följer din vision om ett flyg för alla plånböcker och en möjlighet till egen försörjning för alla.
Cecilia Wikström