onsdag 30 september 2009

Ang. Dagens Rubriker

Dagens rubriker har minst sagt skilt sig från det pressmeddelande som Uppsala Airport AB gick ut med under förmiddagen. Det är ingen som varken hoppat ur eller ska hoppa av. Det handlar istället om ett strategiskt beslut som vi i styrelsen gemensamt fattat som på sikt innebär att bolaget får en ny VD, en mer erfaren VD vad det avser drift av flygplatser.

Jag kommer alltid att ha ett stort engagemang i flygplatsfrågan, något som knappast förminskats eller förändrats genom detta beslut, som för övrigt fattades redan tidigt i augusti och som för mig varit ett naturligt steg i flera år.

Vad det avser politik så är jag hedrad att vara nominerad då jag har en vision om att politiskt få jobba med bland annat infrastruktur och transportpolitiska frågor. I dagsläget handlar det dock endast om en nominering och vad resultatet blir får vi se. Det är inte en ny yrkeskarriär utan snarare något jag kan tänka mig ägna ett antal dagar varje månad åt.

Inga kommentarer: