tisdag 5 maj 2009

IATA, ej i överensstämmelse med Alekletts profetia


Kjell Aleklett, som fick stort medhåll från Eva-Lena Volk, slaktade flygbranschens framtid och därmed Ärnas mitt under pågående debatt igår. Då Eva-Lena endast refererade till olika anonyma källor var Aleklett snabb att poängtera att han bland annat varit inbjuden under november föregående år till en av de mest respekterade branschorganisationerna IATA (International Air Transport Association) och därmed hade god insikt även i denna industri.

Hur det nu än förhåller sig med det så var det mitt anförande gällande en god och fortsatt tillväxt i branschen som utlöste deras reaktion.

Jag har för att ytterligare understryka min poäng här intill lagt fram en diabild från just IATA och deras senaste ”Market Outlook” från mars 2009 vilket klart påvisar att ja sidans poäng igår ligger närmare sanningen än den Volk och Aleklett framförde.

Som ett tillägg till den problematik som ändå avhandlades gällande framtidens bränsleförsörjning, en problematik IATA självklart är mycket medvetna om, vill jag citera vad min Farmors mormor alltid sade omkring 1915-talet "Det är lika omöjligt som att åka till månen". Självklart löser vi drivmedelsfrågan!

Inga kommentarer: