fredag 1 augusti 2008

Sommaren Går Mot Sitt Slut

En annalkande tuff höst väntar för både mig, Uppsala Airport AB. Om man skall tro en del brev som kommit mig tillhanda under sommaren gäller detta även en och annan person med något motsatta intressen än mina. I detta nu vässas pennorna och bloggar samt blivande insändare med allehanda uppgifter, en del mindre korrekta än andra, skapas. Speciellt kommer jag att tänka på en person, som ofta skriver till mig. Uttryck som att “sänka ballongen” till rena personangrepp varvas med stundom riktigt underhållande läsning. Han ingår i en krets av människor som mer eller mindre önskar stänga vår fina flygplats för gott, gärna till förmån för ändamålsenlig bostadsbebyggelse eller liknande.

Det kommer att bli mycket debatt och än fler insändare för alla Uppsalabor att läsa, jag kommer som traditionen bjuder besvara dom samtliga. Frågan är dock hur långt somliga av personer är beredda att gå för att hindra flygplatsens fortsatta tillväxt? Rätt långt kan jag tro... En polisanmälan gjordes under våren gällande grovt förtal, där en privatperson lite vidlyftigt använt mitt namn. Det finns många exempel härvidlag, men stannar det där, eller kan en det tänkas att det går än längre?

Än så länge så är det dock sommar, i vart fall någon vecka till. Vi ses på debattplats och i de forum som under hösten kommer att anordnas.

Bästa Hälsningar
Mattias

Inga kommentarer: